O obrazie:
Świetna, tryskająca głębokimi kolorami surrealistyczna kompozycja, przedstawiająca różne zwierzęta wplątane w elementy roślinne. Ta impresja na temat koegzystencji i połączenia dwóch królestw – zwierząt i roślin będzie nie tylko wartościowym uzupełnieniem każdej kolekcji polskiej sztuki współczesnej, ale też prawdziwą ozdobą wnętrza.
O malarce:
Malinowska Anna jest malarką, rysowniczką i graficzką. Studiowała malarstwo i grafikę na gdańskiej PWSSP w latach 1985-1991. Malarstwo studiowała pod kierunkiem profesora Kiejstuta Bereźnickiego, u którego uzyskała dyplom w 1991 roku. Został on zakwalifikowany do najlepszych polskich dyplomów malarskich 1991 roku. Niechętnie opowiada o swych obrazach. Mówi, że są tak intensywne i bogate w formy, poziomy i znaczenia, że dodatkowe słowa przytłaczają zamiast rozjaśniać, hałasują zamiast chronić ciszę przestrzeni. A cisza i nieruchomość obrazu jest dla Malinowskiej jego wspaniałym atutem.
O technice:
Farby akrylowe to jedne z najmłodszych farb, jakie znalazły zastosowanie we współczesnym malarstwie, chociaż początkowo były wykorzystywane do mniej wzniosłych celów, takich celów jak np. konserwowanie elementów budynków narażonych na wilgoć i zasolenie. Wynalezione i opatentowane w Niemczech wraz z tworzywami syntetycznymi na początku lat 30-tych XX wieku, jako stosunkowo tani substytut farb olejnych stały się bardzo popularne. Dzięki swoim właściwościom farby akrylowe tworzą świetlistą, gładką powierzchnię o charakterystycznych czystych kolorach, które nawet pod wpływem czasu i światła nie blakną i utrzymują swoją oryginalną barwę.
Potoczna opinia o tych farbach jest taka, że maluje się nimi szybko i łatwo, jednak nie jest to do końca prawda. Akryle bardzo szybko wysychają na podłożu, zwłaszcza w porównaniu do farb olejnych, co wymaga dużej dyscypliny pracy i dobrej znajomości rzemiosła malarskiego. Dodatkowo, po wyschnięciu farby akrylowe są odporne na wodę i inne rozpuszczalniki, co uniemożliwia dokonanie poprawek czy rozmalowanie błędnych fragmentów kompozycji.
Ciekawostka: w latach pięćdziesiątych XX wieku grupa artystów z Nowego Jorku, w tym słynni Mark Rothko i Barnett Newman, zaczęła eksperymentować z farbą akrylową jako medium dla abstrakcyjnego malarstwa ekspresjonistycznego. Docenili jego szybkoschnące właściwości, możliwość nakładania warstw, kreowania faktury obrazów i intensywne kolory. W latach sześćdziesiątych farba akrylowa stała się szerzej dostępna i popularna wśród artystów, częściowo dzięki opracowaniu nowych pigmentów i dodatków, które poprawiły jej działanie. Artyści tacy jak Roy Lichtenstein i Andy Warhol używali farb akrylowych do tworzenia dzieł pop-artu, które charakteryzowały się odważnymi kolorami i graficznymi obrazami. W latach 70. farba akrylowa stała się już medium głównego nurtu, używanym przez artystów reprezentujących wiele różnych stylów i gatunków. Jego popularność rosła przez cały XX wiek, a artyści tacy jak David Hockney, Gerhard Richter i Chuck Close używali go do tworzenia fotorealistycznych obrazów.
Chcesz kupić obraz, ale obawiasz się, że nie będzie pasował do wystroju? Wyślij nam e-mailem zdjęcie swojej ściany, na której chciał byś by wisiała praca, a my odeślemy Ci wizualizację obrazu w Twoim wnętrzu.
Więcej informacji w zakładce Obrazy na ścianę