Katarzyna Poszwińska – Islandia N1

6 900,00 

Obraz pochodzi z cyklu “Islandia” (2019-2022)

Artysta: Katarzyna Poszwińska

Technika: akryl na płótnie, Rok: 2019

Wymiary: 90 cm na 60 cm

Oryginalne obrazy i rysunki dostępne w ofercie Galerii Wiele Sztuki są pracami wykonanymi przez artystów tylko w jednym egzemplarzu. Do każdego sprzedanego dzieła wystawiamy Certyfikat Autentyczności. Galeria współpracuje z renomowanymi zakładami rzemieślniczymi, świadczącymi usługi profesjonalnego oprawiania obrazów. W sprawie usługi oprawy obrazów, prosimy o kontakt.

Galeria Wiele Sztuki specjalizuje się w wyszukiwaniu i promowaniu najbardziej uzdolnionych młodych artystów, studentów i absolwentów uczelni artystycznych. W Galerii prezentowane są także prace profesorów i wykładowców akademickich oraz innych, uznanych polskich i zagranicznych twórców.

Jeżeli jesteś zainteresowany twórczością tej artystki i szukasz jej innych prac, skontaktuj się z nami: sklep@galeriawielesztuki.eu, lub zadzwoń: tel. kom. +48 696 893 611

 

typowy krajobraz islandzki

1 w magazynie

O obrazie

Cykl obrazów pejzażowych „Islandia” został wykonany w technice akrylowej. Powstał w wyniku przeżytych wrażeń i obcowania z niepowtarzalnym klimatem tej magicznej, pełnej kontrastów północnej wyspy. Twórczy proces malarski w tym przypadku był również procesem analizy uczuć, wspomnień i marzeń artystki, które wpłynęły na wybór tematów, ich interpretację i ostateczny kształt prac. 

Obraz, który mamy przed sobą, to nie tylko wierne odwzorowanie islandzkiego pejzażu, ale również subtelna interpretacja jego duszy. Artystka, poprzez uproszczenie form i precyzyjne zestawienie kolorów, stworzyła dzieło, które wykracza poza ramy tradycyjnego pejzażu, stając się niemalże abstrakcyjną wizją natury.

Nastrój obrazu jest niezwykle złożony. Z jednej strony, dominująca zieleń i błękit sugerują spokój i harmonię, charakterystyczne dla dziewiczej przyrody. Z drugiej strony, ostre linie i kontrastujące kolory tworzą wrażenie dynamicznej siły, przypominającej o surowych warunkach panujących na Islandii. To połączenie sprzecznych emocji nadaje obrazowi głębi i tajemniczości, zapraszając widza do własnej interpretacji.

Kolorystyka jest jednym z najmocniejszych punktów tego dzieła. Artystka umiejętnie balansuje między tonacjami, tworząc harmonijną całość. Dominująca zieleń, w różnych odcieniach, symbolizuje życie, odrodzenie i bujną roślinność Islandii. Chłodny błękit wody wprowadza element spokoju i refleksji. Czarne linie, symbolizujące rzeki lub drogi, dodają kompozycji dynamiki i podkreślają surowy charakter krajobrazu.

Kompozycja obrazu jest niezwykle przemyślana, artystka podzieliła kadr na dwie nierówne części. Górna, z dominującym zielonym wzgórzem i wodospadem, symbolizuje dziką, nieokiełznaną naturę. Dolna część, poniżej linii rzeki, z rozchodzącymi się liniami, sugeruje uporządkowanie, cykliczność i upływ czasu. Całość tworzy wrażenie harmonijnej równowagi między siłami natury.

Wartość artystyczna tego obrazu polega na umiejętnym połączeniu realizmu z abstrakcją. Artystka, poprzez uproszczenie form, podkreśla istotę poszczególnych elementów krajobrazu, tworząc jednocześnie uniwersalny obraz natury. Obraz ten jest nie tylko estetycznym doznaniem, ale również zaproszeniem do refleksji nad naszym miejscem w świecie.

Wnętrza do ekspozycji tego obrazu powinny być urządzone w nowoczesnym, minimalistycznym stylu. Doskonale będzie się prezentował w salonie, gabinecie lub przestrzeni publicznej, takiej jak biuro czy hotel. Obraz ten będzie stanowił oryginalny akcent, dodając wnętrzu charakteru i elegancji.

Ciekawostka o temacie obrazu – mała porcja wiedzy o Islandii numer 1: wielu Islandczyków mocno wierzy w elfy. W ankiecie przeprowadzonej w 1998 roku 54,4% Islandczyków stwierdziło, że na wyspie mieszkają te fantastyczne stwory rodem z germańskiej mitologii. Na wyspie panuje też przesąd, ze że budowa dróg przez islandzkie odludzia może mieć przynieść niedobre konsekwencje dla pomyślności wyspy i jej mieszkańców. To przekonanie jest tak silne, że islandzki wydział administracji dróg i wybrzeża ma pięciostronicową standardową odpowiedź na zapytania i skargi dotyczące elfów. Oczywiście nie każdy Islandczyk wierzy w elfy, ale takie legendy są z pewnością silnie wplecione w kulturę wyspy. Z drugiej jednak strony, biorąc pod uwagę surową i swoiście eteryczną scenerię tego odległego kraju, trudno się temu tak do końca dziwi

O technice – akryl na płótnie

Żywice i farby akrylowe zostały wynalezione i opatentowane w Niemczech na początku lat 30-tych XX wieku. Spoiwem w tych farbach są żywice poliakrylowe, w których są zawieszone cząstki pigmentu. Oprócz substancji barwiących, akryle malarskie mogą zawierać również różne substancje dodatkowe zmieniające ich lepkość i szybkość wysychania (np. gumę arabską).

Farbami akrylowymi można malować na praktycznie każdym rodzaju podobrazia, nawet na szkle, dlatego są szczególnie popularne wśród twórców street-artowych. W zastosowaniach artystycznych mogą być kładzione grubo (impast) tak jak farby olejne lub laserunkowo, cienko przezroczystymi warstwami. Malarstwo akrylowe jest alternatywą dla malarstwa olejnego, jednak dla wzmocnienia efektów fakturowych i kolorystycznych malarze często łączą obie te techniki.

O tematyce – pejzaż w malarstwie

W Chinach i Japonii malarstwo przez całe stulecia było cenionym i jednym z głównych gatunków sztuki wizualnej, natomiast na naszym kontynencie historia pejzażu jako samodzielnego gatunku malarskiego nie jest taka prosta.

W hellenistycznym malarstwie ściennym, czy w starożytnym Rzymie pejzaż jako temat samodzielny stanowił zasadniczo element dekoracji wnętrz. Później jednak stracił na popularności i aż do końca średniowiecza występował bardziej jako tło dla przedstawianych zdarzeń mitologicznych, historycznych czy religijnych.

Dopiero od XVI wielu malarstwo pejzażowe zaczęło przekształcać się w niezależną dziedzinę artystyczną i stopniowo zyskiwało na znaczeniu. Powstały różne jego odmiany i słynne szkoły pejzażu, m. in. francuska szkoła z Barbizon, czy szkoła angielska. Prawdziwy rozkwit tego tematu zaczął się jednak tak naprawdę za przyczyną impresjonistów, którzy uczynili z pejzażu jeden z najpopularniejszych rodzajów malarskich.

W XX wieku był częstym tematem podejmowanym przez artystów różnych kierunków – fowistów, kubistów, ekspresjonistów czy surrealistów. W Polsce malarstwo krajobrazowe rozwinęło się w połowie XIX wieku. Jako najwybitniejszych pejzażystów należy wymienić Józefa Chełmońskiego, braci Gierymskich, Władysława Podkowińskiego czy Jana Stanisławskiego.

O malarce

Katarzyna Poszwińska jest malarką poszukującą koloru w naturze i pejzażu. Tworzy własne wizje przestrzeni, emocji, harmonii. Odnalazła piękno na dalekiej północy, czego plonem jest ostatnia seria obrazów „Islandia”. Pokazuje w nim w sposób odkrywczy barwy powietrza, wiatru, mgły, przestrzeni, ciszy. Mieszka i tworzy w Warszawie lub w domu na Mazurach, gdzie zajmuje się również organizacją plenerów malarskich.

Od 2022r. jest członkiem Związku Polskich Artystów malarzy i grafików. Jej prace znajdują się w polskich i zagranicznych kolekcjach sztuki współczesnej. Więcej o malarce przeczytasz tutaj.

Chcesz kupić obraz, ale obawiasz się, że nie będzie pasował do wystroju? Wyślij nam e-mailem zdjęcie swojej ściany, na której chciał byś by wisiała praca, a my odeślemy Ci wizualizację obrazu w Twoim wnętrzu. Więcej informacji znajdziesz w zakładce Obrazy na ścianę

 

Kolor

Biele i szarości, Niebieski, Zielony

Wielkość

90 cm na 60 cm

Rama

Bez ramy

Technika

Akryl na płótnie

Styl

Sztuka figuratywna, Sztuka współczesna

Temat

Islandia, Pejzaż

Updating…
  • Brak produktów w koszyku.