Mariusz Dydo – Żubr L, model Flowers Black

600,00 

Artysta / artist: Mariusz Dydo  

Technika / technique: Ceramika odlewana, szkliwiona. Malatura podszkliwna. Od spodu logo autora i opis numeryczny. Rogi i kopyta pokryte 24-karatowym złotem / Cast and glazed ceramics. Underglaze painting. Autor’s logo and numerical description on the bottom. Hooves and horns covered with 24-carat gold.

Wymiary / dimensions: 14,5 cm na 12,0 cm na 6,0 cm (dł. x wys. x szer. / L x H x W)

Rok / year: 2022

Galeria Wiele Sztuki, późnopaleolityczne płaskorzeźby turów sprzed 14 tys lat

Uważa się, że to właśnie rzeźbiarstwo jest najstarszą z dziedzin sztuk plastycznych, jego historia sięga czasów paleolitu. W jaskini Tuc d’Audoubert na południu Francji, tuż przy granicy z Hiszpanią odnaleziono liczne artefakty pozostawione przez ludność z późno-paleolitycznej kultury magdaleńskiej, miedzy innymi płaskorzeźby przedstawiające tury, pochodzące sprzed 14 tysięcy lat.

Obrazy, grafiki, rzeźby i rysunki dostępne w ofercie Galerii Wiele Sztuki są oryginalnymi pracami wykonanymi bezpośrednio przez artystów. Do każdego sprzedanego dzieła wystawiamy Certyfikat Autentyczności.

Galeria Wiele Sztuki specjalizuje się w wyszukiwaniu i promowaniu najbardziej uzdolnionych młodych artystów, studentów i absolwentów uczelni artystycznych. W Galerii prezentowane są także prace profesorów i wykładowców akademickich oraz innych, uznanych polskich i zagranicznych twórców.

Jeżeli jesteś zainteresowany twórczością tego artysty i szukasz jego innych prac, prosimy skontaktuj się z nami i napisz na adres: sklep@galeriawielesztuki.eu, lub zadzwoń: tel. kom. +48 696 893 611

1 w magazynie

O rzeźbie

Ceramiczne figurki Mariusza Dydo to rezultat pracy rękodzielniczej w doskonałej postaci. Ich precyzyjne wykonanie, zdobienie i zamknięta w formie ekspresja sprawiają, że czerpiemy dużą przyjemność z ich posiadania. Pomimo niewielkich rozmiarów stanowią znakomite i zauważalne uzupełnienie każdego wnętrza, a lekka forma i przekaz zdobywają serca licznego grona odbiorców. Zwłaszcza dużą popularnością cieszą się serie postaci zwierzęcych.

Ta kameralna, dekoracyjna praca jest bardzo udanym połączeniem sztuki w najlepszym wydaniu i dekoracyjnego wystroju wnętrz. Piękno i ekspresja zamknięte w tej niedużej formie (14,5 x cm x12,0 cm x 6,0 cm) znakomicie oddziaływa na nasze zmysły estetyczne.

Ciekawa malatura figurki (czarne pas biegnący w poprzek tułowia z białym płatkami kwiatów) na białym korpusie została wykonana podszkliwnie. Rogi i kopyta żubra są dodatkowo pokryte 24-karatowym złotem.  

Idealny nabytek dla kolekcjonerów zbierających nieduże, artystyczne bibeloty i kolekcjonujących kameralne rzeźby i figurki.

Rzeźba doskonale nadaje się również na niepowtarzalny i elegancki prezent; wiemy ze trafiony upominek zawsze sprawia radość nie tylko obdarowanemu, ale także obdarowującemu. Dlatego warto wręczyć naszym bliskim, lub osobom na których nam zależy coś naprawdę wyjątkowego, a jednocześnie niepowtarzalnego. Ten ceramiczny bibelot z dumą zagości na półce lub stoliku,  w centralnej części stylowo urządzonego salonu czy na półkach lub komodzie z pamiątkami godnymi ekspozycji.

Taki prezent może być również zachętą do rozpoczęcia wspaniałej przygody z kolekcjonowaniem pięknych przedmiotów i w tej uroczej postaci może być początkiem nowej pasji, której można oddawać się z całym zaangażowaniem.

O materiale: ceramika

Ceramika (od greckiego słowa keramos – ziemia, glina) to ogólna nazwa bardzo szerokiej gamy wyrobów artystycznych i użytkowych, wytwarzanych z różnych minerałów (materiałów ceramicznych), takich jak glina, skalenie, kwarc, tlenki różnych pierwiastków czy kaolinit. Z tej grupy zwłaszcza glina od niepamiętnych czasów stanowi podstawowy surowiec do wyrobu ceramiki.

Po wymieszaniu surowców, odpowiednim wymodelowaniu, uformowaniu i osuszeniu dany przedmiot wypala się (jedno lub wielokrotnie) w piecach w wysokich temperaturach (od 900 do nawet 2000 °C ). Niektóre wyroby ceramiczne po wypaleniu pokrywa się szkliwem (glazurą). Wyroby ceramiczne po d kątem przeznaczenia użytkowego użytkowy możemy podzielić na ceramikę budowlaną, przemysłową, techniczną, artystyczną, rzeźbiarską i naczyniową. W zależności od składu surowcowego, wyroby ceramiczne są klasyfikowane do różnych grup jakościowych: od wysublimowanej, najwyższej jakości chińskiej porcelany do surowej, nieszkliwionej terakoty.     

W ceramice występują trzy podstawowe metody produkcji: lepienie ręczne, toczenie na kole garncarskim oraz odlewanie w gipsowych formach. Ta ostatnia metoda produkcji jest obecnie najbardziej popularna zarówno w dużych fabrykach, jak i małych manufakturach i w ten sposób powstaje zdecydowanie najwięcej przedmiotów ceramicznych. Charakteryzuje się ona wysokim stopniem powtarzalności i jakości (chociaż wszystko oczywiście zależy od staranności wykonania modelu i formy), a unikatowość w ten sposób wytworzonego przedmiotu osiąga się w procesie jego kreatywnego wykończenia i artystycznego ozdobienia. 

Każdy produkt ceramiczny wytwarzany w manufakturach artystycznych, niezależnie od metody produkcji, jest zwieńczeniem wielu lat prób, doświadczeń z materiałami ceramicznymi i eksperymentowania z modelowaniem samego procesu produkcji. Wymaga opanowania i połączenia czysto technicznych, warsztatowych umiejętności pracy z materiałem i urządzeniami z dogłębną znajomością właściwości stosowanych surowców i procesów zachodzących na poszczególnych etapach produkcji.

O technice: ceramika odlewana:

Proces powstania przedmiotu ceramicznego wykonanego w technice odlewania składa się z następujących głównych etapów: opracowanie projektu i wykonanie modelu przedmiotu, przygotowanie formy (zwykle gipsowej, jedno lub wieloczęściowej, w zależności od poziomu komplikacji odlewu), wyrobienie płynnej (lejnej) masy ceramicznej, odpowiednie zalanie formy, tężenie masy w formie, wyjęcie z formy i obróbka surowego odlewu, wypalanie i zdobienie. W zależności od projektu, artysta decyduje o rodzaju końcowego rodzaju wykończenia i ozdobienia przedmiotu; może pokryć wyrób szkliwem (płynną, wodną zawiesiną różnych zmielonych minerałów i tlenków metali) oraz malowaniem na- lub pod szkliwnym. W przypadku szkliwienia przedmiot poddaje się ponownej obróbce cieplnej (drugiemu wypalaniu).    

Ciekawostka: pierwsza wytwórnia ceramiki na ziemiach polskich została założona w 1770 roku z polecenia  króla Stanisława Augusta Poniatowskiego. Manufaktura ta była ulokowana na terenach warszawskiego Belwederu i wytwarzała przedmioty głównie na bieżące potrzeby dworu królewskiego, do dekoracji wnętrz, lub z przeznaczeniem na cenne prezenty. Wyroby (głównie wielkie, dekoracyjne wazony i drogie zastawy stołowe) były wzorowane na motywach wschodnich. Najsłynniejszym dziełem belwederskiej manufaktury był składający się z 160 elementów serwis stołowy, podarowany w 1777 sułtanowi Imperium Osmańskiego Abdülhamidowi I. Wytwórnia w Belwederze przetrwała tylko 13 lat i została zamknięta w 1783 roku, głównie z powodu nieopłacalności produkcji i problemów technicznych – pomimo wysokiej wartości artystycznej jej wyroby były technicznie bardzo niedoskonałe, co przekładało się na ich niską trwałość. Pracownicy i trzy piece manufaktury królewskiej zostały przejęte przez inną warszawską manufakturę porcelany, założoną przez Saksończyka Karola Wolffa i Włocha Bernardiego.    

Kolor

Biały, Czarny, Złoty

Wielkość

14,5 cm (dł.) x 12,0 cm (wys.) x 6,0 cm (szer.)

Styl

Sztuka figuratywna, Sztuka współczesna

Technika

Ceramika odlewana, szkliwiona., Malatura wykonana podszkliwnie.

Temat

Żubr

Updating…
  • Brak produktów w koszyku.