Eleanora Bubashkina – Martwa natura z morelą

1 800,00 

Artysta: Eleanora Bubashkina (Elis) 

Technika: farba olejna na płótnie 

Wymiary: 50 cm x 40 cm (szer. x wys.)

Rok: 2024

Galeria Wiele Sztuki specjalizuje się w wyszukiwaniu i promowaniu najbardziej uzdolnionych młodych artystów, studentów i absolwentów uczelni artystycznych. W Galerii prezentowane są także prace profesorów i wykładowców akademickich oraz innych, uznanych polskich i zagranicznych twórców.

Oryginalne rzeźby, obrazy i rysunki dostępne w ofercie Galerii Wiele Sztuki są pracami wykonanymi przez artystów tylko w jednym egzemplarzu. Do każdego sprzedanego dzieła wystawiamy Certyfikat Autentyczności z unikatowym numerem, zawierający reprodukcję dzieła wraz z jego opisem oraz informacje o autorze. Dokument opatrzony pieczęciami Galerii Wiele Sztuki jest podpisany przez właścicielkę galerii. 

Galeria współpracuje z renomowanymi zakładami rzemieślniczymi, świadczącymi usługi profesjonalnego oprawiania obrazów. W sprawie usługi oprawy obrazów, prosimy o kontakt.

Jeżeli jesteś zainteresowany twórczością tej artystki i szukasz jej innych prac, skontaktuj się z nami: sklep@galeriawielesztuki.eu, lub zadzwoń: tel. kom. +48 696 893 611

1 w magazynie

O obrazie:

Przedstawiony obraz olejny to niezwykle intrygująca interpretacja klasycznego motywu martwej natury. Artystka z dużą wrażliwością uchwyciła prostotę i piękno codziennych przedmiotów, tworząc jednocześnie dzieło o wyraźnie osobistym charakterze.

Paleta barw i światłocień. Obraz wyróżnia się delikatną, pastelową paletą barw, która nadaje mu ciepły i przytulny charakter. Dominują odcienie bieli, beżu i delikatnego różu, które doskonale współgrają z obrusem w żółte pasy. Delikatne światłocienie podkreślają fakturę porcelany i nadają obrazowi trójwymiarowość. Warto zwrócić uwagę na sposób, w jaki światło pada na przedmioty, tworząc miękkie przejścia i delikatne cienie, co nadaje obrazowi subtelny, niemalże impresjonistyczny charakter.

Kompozycja i perspektywa. Kompozycja obrazu jest przemyślana i harmonijna. Przedmioty zostały ułożone w sposób, który tworzy wrażenie spokoju i równowagi. Jednak to, co najbardziej przykuwa uwagę, to świadome zniekształcenie perspektywy oraz zaburzenie proporcji przedmiotów. Ten celowy zabieg nadaje obrazowi impresjonistyczny i nieco naiwny charakter.

Tło. Tłem obrazu jest szara, postarzana ściana, która dodaje kompozycji głębi i podkreśla prostotę przedmiotów. Widoczne odpryski i spękania tynku nadają obrazowi autentyczny, rustykalny charakter.

„Martwa natura z morelą” budzi w widzu uczucie nostalgii i spokoju. Delikatna kolorystyka, prosta kompozycja i nieco naiwny charakter sprawiają, że obraz jest niezwykle przyjazny i ciepły. Będzie doskonale prezentował się w salonie, sypialni, a nawet kuchni, nadając pomieszczeniu przytulny i rustykalny charakter. Artystka z powodzeniem połączyła tradycję z nowoczesnością, tworząc dzieło, które jest zarówno piękne, jak i pełne emocji. Obraz ten to nie tylko dekoracja, ale także zaproszenie do chwili refleksji i wyciszenia.

O temacie obrazu: martwa natura  

Martwa natura w malarstwie to przedstawienie przedmiotów użytkowych, np. naczyń stołowych, oraz kwiatów, żywności, nieżywych zwierząt itp., ułożonych tak, aby tworzyły efektowną artystyczną kompozycję kształtów, barw i gry światła i cienia. Temat ten występował w sztukach wizualnych już w starożytności. W późniejszych okresach, np. w średniowieczu czy renesansie raczej nie występował jako odrębny, samodzielny temat i był łączony z przedstawieniami figuralnymi. Od początku XVII wieku (zwłaszcza we Włoszech i Niderlandach) zaczyna pojawiać się już jako odrębny i samodzielny rodzaj malarstwa.  

Martwe natury malowali znakomici twórcy wielu epok, między innymi Pieter Claesz, Willem  Claesz Heda, Georges Braque, Pablo Picasso, Paul Cézanne, Giorgio Morandi czy Vincent van Gogh.  

Temat ten odegrał dużą rolę w rozwijaniu kubizmu, a współcześnie jest nadal wykorzystywany przez artystów tworzących praktycznie we wszystkich szkołach i kierunkach.

O technice: farba olejna na płótnie 

Malarstwo olejne to sztuka tworzenia obrazów przy pomocy farb będących mieszaniną różnych pigmentów (barwników) z rafinowanymi olejami: lnianym, orzechowym lub makowym.

W Europie początkiem dominacji tej techniki malarskiej jest wiek XV. Uważa się że wynalazcą, a przynajmniej najbardziej znanym propagatorem malarstwa olejnego był niderlandzki artysta Jan van Eyck (1390–1441), który uchodzi również za twórcę nowożytnego malarstwa portretowego i prekursora wczesnego renesansu. Van Eyck potrafił wykazać i skutecznie wykorzystać właściwości farb olejnych, takie jak rozpiętość i bogactwo uzyskiwanych kolorów czy też możliwość oddania drobnych, delikatnych szczegółów kompozycji.

Właściwości farb olejnych pozwalają na stosowanie różnych technik nakładania farby, na przykład bardzo cienkimi warstwami (tzw. laserunki), lekko rozprowadzając farbę na poprzedniej, już wyschniętej warstwie. W ten sposób, przez nadbudowanie złożonych, rozświetlonych warstw przejrzystego koloru uzyskuje się bardzo subtelne fakturalne i kolorystyczne efekty. Ten klasyczny sposób kładzenia farby olejnej do perfekcji opanował flamandzki malarz Jan van Eyck, który jest też uważany za najważniejszego popularyzatora malarstwa farbami olejnymi w Europie. Można też kłaść farbę techniką impasto, czyli grubymi warstwami, zachowującymi wyraźne ślady pędzla czy szpachli. Nakładając impast na całej powierzchni płótna uzyskuje się wypukłą, rzeźbioną powierzchnię mocno akcentującą efekty świetlne. Jednym z wielkich malarzy, stosujących szczególnie bogate impasty był Rembrandt van Rijn.

Pomimo pojawienia się w XX w. zupełnie nowych, syntetycznych farb akrylowych, obrazy olejne do tej pory są uważane za kwintesencję sztuki malarskiej w najbardziej klasycznym jej wydaniu. Obrazy wykonane olejem na płótnie są niezwykle trwałe, oraz wyróżniają się swoimi wartościami  kolorystycznymi, które zachowują przez długie lata. Nasycone świetlistymi barwami, przyciągają uwagę i tworzą niepowtarzalne efekty wizualne. Gotowe obrazy olejne zazwyczaj pokrywa się werniksem w celu podbicia kolorów, nadać całości połysku i ochronić powierzchnię płótna przed kurzem, zarysowaniami czy wpływem światła.      

O artystce:  

Eleaonora Bubashkina pochodzi z Mińska na Białorusi. Jest kontynuatorką rodzinnych tradycji: urodziła się w rodzinie znanego białoruskiego artysty Władimira Urodnicza. W Mińsku ukończyła Państwowe Liceum Plastyczne, następnie studiowała na mińskiej Akademii Sztuk Pięknych na wydziale malarstwa, który ukończyła w 1992 roku. Od lutego 2023 roku mieszka w Polsce.

Posługuje się pseudonimem artystycznym Elis i tak też sygnuje swoje prace. Liryczne, intymne, doskonale szczere malarstwo Eleonory Bubashkiny przedstawia wysoki poziom rzemiosła artystycznego i profesjonalizmu, jasne postrzeganie natury i eleganckie, wręcz muzyczne mistrzostwo w posługiwaniu się kolorem. W jej obrazach widać jasny, natchniony, dziecięcy pogląd na świat. Prace artystki otwierają nam drogę do harmonii z samym sobą i otaczającą nas rzeczywistością i pomagają poczuć urok i smak naturalności. Więcej o malarce przeczytasz tutaj.

Chcesz kupić obraz, ale obawiasz się, że nie będzie pasował do wystroju? Wyślij nam e-mailem zdjęcie swojej ściany, na której chciał byś by wisiała praca, a my odeślemy Ci wizualizację obrazu w Twoim wnętrzu. Więcej informacji znajdziesz w zakładce Obrazy na ścianę

Kolor

Beżowy, Biele i szarości, Brązy, Czerwony, Delikatny żółty, Pastelowe odcienie fioletu, Pastelowe odcienie różu, Pomarańczowy

Wielkość

50 cm na 40 cm

Rama / Frame

Bez ramy / No frame

Styl

Sztuka figuratywna, Sztuka współczesna

Technika

Farba olejna na płótnie

Temat

Martwa natura

Updating…
  • Brak produktów w koszyku.