O obrazie:
Prace Klaudii Chomy z cyklu poświęconego przyrodzie to portrety zwierząt wykonane z psychologiczną zaciętością i warsztatową dokładnością: każde ze stworzeń występuje na płótnach jako pierwszoplanowy bohater, wyodrębniony z bezczasowego, mglistego tła. Nawet najmniejsze z istot żywych zdają się opowiadać swoją własną historię, zaś ich prezencja przekonuje o niebanalnej osobowości i charakterze.
Bohaterem obrazu Drogą pylistą jest szakal złocisty.
Pole obrazowe o wymiarach 60 cm na 50 cm na kształt prostokąta leżącego na dłuższym boku. Paleta obrazu jest niezbyt szeroka, artystka ograniczyła kolory do charakterystycznych dla umaszczenia lisów odcieni żółci i brązów. Znakiem rozpoznawczym do przyrodniczych przedstawień malarki jest drugi plan, z którego bohaterowie wyłaniają się niczym leśne zjawy.
O temacie obrazu:
Szakal złocisty jest największym szakalem i jednocześnie jedynym, który występuje poza Afryką. – można go spotkać w pasie obejmującym Bałkany, poprzez Bliski Wschód aż do Indochin. Pierwsze udokumentowane obserwacje obecności szakala złocistego w Polsce pochodzą z 2015 roku. Widziano go nad Biebrzą, a także w województwie lubelskim. Dziś dużą populację tego bliskowschodniego kuzyna wilka szarego możemy obserwować na rodzimych terenach całego kraju. Nie jest objęty w u nas ochroną i od 2019 można na niego polować.
O artystce:
Klaudia Choma urodziła się w 1988 roku. Studia artystyczne rozpoczęła w 2009 roku w Europejskiej Akademii Sztuk w Warszawie na Wydziale Grafiki w pracowni Profesora Ryszarda Osadczego, które następnie kontynuowała na Wydziale Malarskim warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. W roku 2015 uzyskała tam dyplom magisterski w pracowni prof. Stanisława Baja, zaś aneks do dyplomu przygotowała w Pracowni Struktur Wizualnych Profesora Jacka Dyrzyńskiego. Jej obrazy znajdują się w prywatnych kolekcjach w kraju i za granicą, jak i w galeriach sztuki współczesnej.
W twórczości Klaudii Choma przewijają się trzy główne motywy malarskie: architektura, meble oraz świat przyrody: flora i fauna.
Charakterystyczna technika malarska Klaudii Chomy pozostaje niezmienna niezależnie od przedstawionego motywu: artystka od lat wierna jest farbom olejnym (czasami łączonymi z akrylami), a jej dzieła łączy przygaszona, ziemista lub szara gama kolorystyczna. Sposób opracowania drugiego planu jest kolejnym znakiem rozpoznawczym warszawskiej malarki: najczęściej malowany szaro-ziemistymi impastami (grubo nakładanymi warstwami farby) służy do podkreślenia charakteru i natury przedstawianego obiektu czy modela, nadając im wyrazu odrealnienia i melancholii.
Więcej o malarce przeczytasz tutaj.
Chcesz kupić obraz, ale obawiasz się, że nie będzie pasował do wystroju? Wyślij nam e-mailem zdjęcie swojej ściany, na której chciał byś by wisiała praca, a my odeślemy Ci wizualizację obrazu w Twoim wnętrzu.
Więcej informacji w zakładce Obrazy na ścianę