Aleksandra Chowaniec od dłuższego czasu poświęca swoje prace tematyce człowieka i jego relacji z otaczającą go przestrzenią. Na jej pracach ciało ludzkie często nie jest idealne, ale moim to pozostaje odrębną, indywidualną przestrzenią dla ludzkiej tożsamości.
Rysunek II jest aktem w dosyć dużym formacie (110 cm na 170 cm). Zastosowana ciekawa mieszana technika (rysunek węglem, suchymi pastelami i farbą akrylową stwarza interesujące efekty fakturowe. Rysunek przedstawia leżącą sylwetkę modela. Praca będzie znakomitym dodatkiem do każdego nowoczesnego wnętrza, może też być świetnym prezentem o wysokich walorach artystycznych.
Informacja o technice: rysunek węglem, suchymi pastelami i farbami akrylowymi.
Rysowanie węglem było jedną z pierwszych technik wykorzystywanych przez ludzi do wyrażania ekspresji twórczej i sięga czasów prehistorycznych. Węgiel idealnie nadaje się do prac nad studium światła, cienia i szarości oraz wstępnych szkiców na płótnie. Szczególnie ciekawe efekty wizualne ten materiał daje przy wielkoformatowych portretach, przedstawieniach architektury czy martwych naturach.
Korzystało z niego wielu znakomitych malarzy reprezentujących odmienne style, od Leonarda da Vinci poprzez Vincenta van Gogha do Pabla Picasso. Znakomite rysunki i szkice węglem tworzył znany Wiktor Zin, architekt, profesor Politechniki Krakowskiej i popularyzator wiedzy o historii sztuki polskiej, który zasłynął programem telewizyjnym „Piórkiem i węglem”.
Drugi zastosowany materiał to pastele suche. Uzyskuje się z połączenia pigmentu i naturalnego spoiwa, takiego jak glinka. Wizualnie przypominają kolorową kredę: są kruche i łatwo rozprowadzają się na papierze. Ostatni wykorzystany materiał to farby akrylowe: są to to farby wodne, w których spoiwem jest żywica akrylowa.
Chcesz kupić obraz, ale obawiasz się, że nie będzie pasował do wystroju? Wyślij nam e-mailem zdjęcie swojej ściany, na której chciał byś by wisiała praca, a my odeślemy Ci wizualizację obrazu w Twoim wnętrzu.
Więcej informacji w zakładce Obrazy na ścianę