O obrazie:
Klasyczna wręcz scena rodzajowa przedstawiająca parę na konnej przejażdżce na tle łąk i pokrytego chmurami nieba. Po obu stronach obrazu, niczym kurtyny w teatrze są ustawione drzewa i portretowane postaci, co nadaje głębię scenie przedstawionej na dalszym planie. Standard dla takiego przedstawiania pejzażu ustanowił francuski barokowy malarz, rytownik i znakomity rysownik Claude Gellée, zwany także Le Lorrain (1600 – 1692).
ciekawostka: rezerwat przyrody o nazwie Beka utworzono w 1988 roku. Położony jest w ujściowym odcinku Pradoliny Redy, w obecnej delcie i ujściu rzeki Redy do Bałtyku, 9 kilometrów na północny zachód od granic Gdyni. Głównymi celami ochrony tego terenu jest zachowanie rzadkich i unikatowych w skali kraju, wilgotnych, zalewowych i słonych łąk oraz bogatej ptasiej fauny. Nazwa rezerwatu pochodzi od nazwy miejscowości Beka, która została w całości pochłonięta przez morze w wyniku erozji brzegu (pozostały z niej kamienne fundamenty i drewniany krzyż, stojący przy brzegu zatoki Puckiej).
O malarce:
Malinowska Anna jest malarką, rysowniczką i graficzką. Studiowała malarstwo i grafikę na gdańskiej PWSSP w latach 1985-1991. Malarstwo studiowała pod kierunkiem profesora Kiejstuta Bereźnickiego, u którego uzyskała dyplom w 1991 roku. Został on zakwalifikowany do najlepszych polskich dyplomów malarskich 1991 roku. Niechętnie opowiada o swych obrazach. Mówi, że są tak intensywne i bogate w formy, poziomy i znaczenia, że dodatkowe słowa przytłaczają zamiast rozjaśniać, hałasują zamiast chronić ciszę przestrzeni. A cisza i nieruchomość obrazu jest dla Malinowskiej jego wspaniałym atutem.
O technice:
Farba akrylowa została opracowana w 1934 roku przez niemiecką firmę chemiczną BASF. W latach czterdziestych XX wieku farby akrylowe stały się popularne w budownictwie, były wykorzystywane głównie do zabezpieczania elementów konstrukcyjnych budynków narażonych na wilgoć i zasolenie, oraz do malowania wnętrz. Pod koniec lat pięćdziesiątych i na początku sześćdziesiątych XX wieku wielu profesjonalnych artystów zaczęło zwracać uwagę na ciekawe z ich punktu widzenia cechy akryli, takie jak relatywnie niewysoka cena, dobre trzymanie koloru i możliwość stosowania na wielu różnych powierzchniach. Dodatkowo, przy zastosowaniu odpowiedniej techniki kładzenia farby, w zależności od oczekiwanego efektu, można je upodobnić do akwareli lub farb olejnych. Jednymi z pierwszych profesjonalnych artystów, którzy używali akryli byli meksykańscy muraliści, w szczególności Diego Rivera (mąż Fridy Kahlo – wystawę kilku jej prac można oglądać obecnie w Warszawie), Jose Clemente Orozco i David Alfaro Siqueiros. Farby akrylowe są jednym z najczęściej używanych mediów w dzisiejszej sztuce.
Chcesz kupić obraz, ale obawiasz się, że nie będzie pasował do wystroju? Wyślij nam e-mailem zdjęcie swojej ściany, na której chciał byś by wisiała praca, a my odeślemy Ci wizualizację obrazu w Twoim wnętrzu. Więcej informacji w zakładce Obrazy na ścianę