O obrazie
Światowe sieci producentów, sprzedawców, sklepów dyskontów, restauracji i barów, instytucji finansowych i banków są wszechobecne w naszm codziennym życiu. Ich znaki firmowe i logotypy są rozpoznawalne bez przeszkód na całym świecie, do czego przyczyniają się agresywne kampanie reklamowe realizowane w kilku, a czasami nawet w kilkunastu krajach jednocześnie, w każdym możliwym środku przekazu.
Szyldy, banery, plakaty, ekrany świetlne, neony i inne nośniki treści reklamowych są instalowane w miastach całego świata niezależnie od kontekstu urbanistycznego i charakteru miejsca, specyfiki, geograficznej, regionalnej i kulturowej. Tak samo, jak koncerny wypierają rdzenną ludność z lasów amazońskich, a ludność afrykańską z miejsc o cennych złożach minerałów, w miastach korporacje wypierają w jakimś sensie ludność miejską z miejsc najbardziej atrakcyjnych przestrzeni publicznych, zanieczyszczając je do granic możliwości wszechobecnymi znakami firmowymi.
Ten brak poszanowania dla krajobrazu naszych miast, oprócz degradacji estetycznej przynosi efekt wtórny w postaci zredukowania nas do roli bezmyślnych przeżuwaczy miałkiej, reklamowej papki, tłoczonej dożylnie przez rury elektronicznych, trójwymiarowych billboardów.
Ciekawostka: Największy bilbord reklamowy w USA znajduje się na Times Square w Nowym Jorku. Bilbord o długości boiska piłkarskiego pokrywa cały budynek. Wyświetlacz wyprodukowany przez Mitsubishi Electric ma wymiary 100,48 na 23,68 metra i zapewnia gęstość pikseli 2.368 x 10.048. Stawka wynajęcia powierzchni reklamowej na okres czterech tygodni przekracza 2.5 miliona dolarów. Każdego dnia 300 tysięcy osób przechodzi obok tej olbrzymiej ruchomej reklamy i można z powodzeniem założyć, że każda z nich zwróci uwagę na to, co jest prezentowane na ekranie.
O artyście: Filip Rzodkiewicz
Student III roku ASP w Gdańsku, na kierunku Malarstwo. Rozpoczął studia w pracowni śp. Prof. Józefa Czerniawskiego, później Prof. ASP dr hab. Aleksandry Jadczuk, a obecnie w pracowni Rektora uczelni, Prof. ASP dr hab. Krzysztofa Polkowskiego. Otrzymał dwukrotnie Stypendium Prezesa Rady Ministrów, brał udział w wielu wystawach zbiorowych oraz indywidualnych, jest też finalistą 4. edycji ogólnopolskiego, prestiżowego Konkursu Malarskiego im. Wojciecha Fangora w 2022 r.
Twórczość Rzodkiewicza ma to do siebie, że nawet jeżeli mniej wprawny widz nie odgadnie od razu znaczenia symboli, czy nie rozpozna stylu lub techniki, to te obrazy po prostu się od pierwszego spojrzenia podobają. Dzieje się tak za sprawą niezwykle sprawnego i wręcz intuicyjnego posługiwania się przez tego młodego, uzdolnionego malarza paletą barw oraz talentem do projektowania bardzo dobrych kompozycji.
Kolory, świeżość i autentyczność jego wypowiedzi sprawiają, że instynktownie wyczuwamy dużą wartość artystyczną, a co za tym idzie również inwestycyjną jego prac. Filip Rzodkiewicz konsekwentnie tworzy swój własny, niepowtarzalny styl malarski, szybko budując markę jednego z najbardziej zdolnych i twórczo rozwojowych malarzy polskich młodego pokolenia.
Chcesz kupić obraz, ale obawiasz się, że nie będzie pasował do wystroju? Wyślij nam e-mailem zdjęcie swojej ściany, na której chciał byś by wisiała praca, a my odeślemy Ci wizualizację obrazu w Twoim wnętrzu.
Więcej informacji w zakładce Obrazy na ścianę