Katarzyna Bąkowska-Roszkowska: Podlewacz

3 500,00 

Artysta: Katarzyna Bąkowska – Roszkowska

Technika: akryl  na papierze / kartonie

Wymiary: 150 cm x 130 cm (szer. x wys.)

Rok: 2024

Galeria Wiele Sztuki specjalizuje się w wyszukiwaniu i promowaniu najbardziej uzdolnionych młodych artystów, studentów i absolwentów uczelni artystycznych. W Galerii prezentowane są także prace profesorów i wykładowców akademickich oraz innych, uznanych polskich i zagranicznych twórców.

Oryginalne rzeźby, obrazy i rysunki dostępne w ofercie Galerii Wiele Sztuki są pracami wykonanymi przez artystów tylko w jednym egzemplarzu. Do każdego sprzedanego dzieła wystawiamy Certyfikat Autentyczności z unikatowym numerem, zawierający reprodukcję dzieła wraz z jego opisem oraz informacje o autorze. Dokument opatrzony pieczęciami Galerii Wiele Sztuki jest podpisany przez właścicielkę galerii. 

Galeria współpracuje z renomowanymi zakładami rzemieślniczymi, świadczącymi usługi profesjonalnego oprawiania obrazów. W sprawie usługi oprawy obrazów, prosimy o kontakt.

Jeżeli jesteś zainteresowany twórczością tej artystki i szukasz jej innych prac, skontaktuj się z nami: sklep@galeriawielesztuki.eu, lub zadzwoń: tel. kom. +48 696 893 611

Nie jesteś pewien czy obraz, który Ci się podoba będzie pasować do Twojego wnętrza? Chciałbyś sprawdzić przed zakupem, jak będzie wyglądał w wybranym przez Ciebie miejscu? Skorzystaj z naszej oferty wizualizacji. Więcej informacji znajdziesz w zakładce Obrazy na ścianę.

 

 

1 w magazynie

O obrazie:

Prezentowany obraz to dzieło o silnym oddziaływaniu wizualnym i znaczeniowym, które prowokuje do refleksji nad relacją człowieka ze światem natury, a w szczególności ze światem owadów. Artystka często sięga po zabieg antropomorfizacji owadów; przedstawia je w typowo „ludzkich” sytuacjach i rolach, zacierając granice międzygatunkowe. Ten zabieg artystyczny stawia pytania o uniwersalność uczuć, potrzeb i zachowań w świecie żywym.

W „Podlewaczu” widzimy owada, który z determinacją podlewa rośliny, co jest czynnością typowo ludzką, kojarzoną z troską i pielęgnacją. Czy granica między człowiekiem a owadem jest tak ostra, jak nam się wydaje? Czy owady, podobnie jak my, odczuwają potrzebę dbania o swoje otoczenie?

Kompozycja obrazu, oparta na silnym kontraście barw i asymetrycznym podziale płaszczyzny, wzmacnia symboliczny charakter dzieła. Intensywne, niemal neonowe kolory, zwłaszcza jaskrawa zieleń trawy i róż konewki, nadają scenie oniryczny, surrealistyczny charakter. Tło z zarysowanymi budynkami gospodarczymi osadza akcję w wiejskim krajobrazie, co dodatkowo podkreśla kontrast między „ludzkim” zachowaniem owada a naturalnym otoczeniem.

Symbolizm: Najważniejszym elementem symbolicznym jest antropomorficzna postać owada wykonującego ludzką czynność. Symbolizuje to próbę zatarcia granic międzygatunkowych i skłania do refleksji nad naturą życia i świadomości. Konewka, jako narzędzie do podlewania, może symbolizować troskę, pielęgnację i dbałość o otoczenie.

„Podlewacz” to obraz, który nie daje jednoznacznych odpowiedzi, lecz stawia pytania. Skłania do refleksji nad antropocentrycznym spojrzeniem na świat i zachęca do poszukiwania punktów wspólnych między różnymi formami życia.

Sygnatura: w lewym dolnym rogu frontu obrazu widnieje namalowany przez artystkę czerwoną farbą drukowanymi literami tytuł pracy oraz inicjały KBR.

O temacie obrazu: pejzaż ze sztafarzem (portretem zwierzęcym)

Malarstwo pejzażowe od wieków fascynuje artystów i odbiorców, oferując bogactwo interpretacji i emocji. Stanowi ono odzwierciedlenie relacji człowieka z naturą, ukazując jej piękno, potęgę i zmienność.

Pejzaż może być traktowany jako portret miejsca, oddający jego specyficzny charakter i atmosferę. Może również stanowić metaforę stanów emocjonalnych, odzwierciedlając melancholię, zachwyt czy nostalgię. W malarstwie pejzażowym ważna jest obserwacja natury, ale także wyobraźnia i interpretacja artysty. Poprzez dobór kolorów, kompozycji i techniki malarskiej artysta tworzy własną wizję krajobrazu

Pejzaż może być realistyczny, oddający szczegóły topograficzne, lub abstrakcyjny, skupiony na wrażeniach i emocjach. W historii sztuki pejzaż ewoluował od tła dla scen religijnych i historycznych do samodzielnego gatunku.

Dziś malarstwo pejzażowe nadal inspiruje artystów, którzy poszukują nowych sposobów wyrażania swojego związku z naturą.

Portrety zwierząt towarzyszą ludzkości od zarania dziejów. To fascynujący obszar malarstwa i generalnie wszystkich sztuk wizualnych, który łączy w sobie precyzję obserwacji, umiejętność uchwycenia charakteru i emocji oraz głębokie zrozumienie natury. Znajdujemy je w sztuce starożytnej, średniowiecznej, a także w różnych kulturach na całym świecie.

Współcześnie portret zwierzęcy w dalszym ciągu cieszy się ogromną popularnością, zarówno wśród artystów, jak i odbiorców. Artyści, którzy podejmują się tego tematu, często pragną nie tylko odtworzyć wierny obraz zwierzęcia, ale także wydobyć z niego coś więcej – jego duszę, osobowość i unikalne piękno. Dążąc do jak najwierniejszego odwzorowania rzeczywistości, zwracają uwagę na detale takie jak sierść, oczy czy tekstura skóry.

Portrety zwierząt powstają w różnych technikach i stylach; od realizmu (który wydaje się dominować w tej tematyce), przez akcentujący wrażenia świetlne i kolorystyczne impresjonizm do ekspresjonizmu i nawet abstrakcji czy surrealizmu.

O technice: farba akrylowa na płótnie

Farba akrylowa to wszechstronne medium malarskie, które zyskało ogromną popularność w XX wieku. Jej uniwersalność i łatwość użycia sprawiają, że jest chętnie wybierana zarówno przez profesjonalnych artystów, jak i amatorów.

Dostępna jest ogromna paleta kolorów, co daje artystom niemal nieograniczone możliwości. Dodatkowo, farby akrylowe można łatwo mieszać ze sobą, tworząc nowe, autorskie kolory i odcienie. Farby akrylowe są wykorzystywane w wielu technikach malarskich, takich jak: malarstwo sztalugowe, malarstwo ścienne (dekoracja ścian, tworzenie murali i innych form sztuki ściennej), kolaż czy mixed media.

Obrazy wykonane farbami akrylowymi są trwałe i odporne na działanie czynników zewnętrznych, jednak podobnie jak w przypadku malarstwa olejnego, gotowy obraz akrylowy często pokrywa się izolacyjną warstwą usuwalnego werniksu w celu dodatkowej ochrony i zabezpieczenia farby przed kurzem, promieniowaniem UV czy zarysowaniami.

Podsumowując, farby akrylowe to wszechstronne i łatwe w użyciu medium malarskie, które pozwala na realizację wielu artystycznych wizji. Ich popularność wynika z połączenia trwałości, szybkości schnięcia i szerokiej gamy możliwości zastosowania.

O artystce:  

Katarzyna Bąkowska-Roszkowska urodziła się 28 lipca 1985 r. w Płocku, tam też obecnie mieszka i pracuje. Jest absolwentką Wydziału Malarstwa na warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Dyplom obroniła w 2010 w Pracowni Malarstwa prof. Wiesława Szamborskiego; aneks do pracy dyplomowej zrealizowała w pracowni wiedzy o działaniach i strukturach wizualnych pod kierunkiem prof. Jacka Dyrzyńskiego. W 2013 rozpoczęła na macierzystej uczelni studia doktoranckie, które ukończyła w 2019 r. uzyskując tytuł doktora sztuki.

Twórczość Katarzyny Bąkowskiej-Roszkowskiej stanowi intrygujące połączenie estetyki i głębokiej refleksji nad naturą ludzkiej egzystencji. Artystka, mistrzyni kontrastu, zaprasza nas w niezwykłą podróż do świata, gdzie granice między tym, co uważamy za piękne i odrażające, zacierają się

W jej obrazach często spotykamy się z wykorzystaniem symboliki zwierzęcej, ukazującej uniwersalne doświadczenia człowieka. Wybór owadów, często wzbudzających niechęć, jest świadomym zabiegiem. Przez pryzmat tych małych stworzeń, artystka ukazuje złożoność ludzkich emocji, relacji oraz dylematów. Więcej o artystce przeczytasz tutaj.

Chcesz kupić obraz, ale obawiasz się, że nie będzie pasował do wystroju? Wyślij nam e-mailem zdjęcie swojej ściany, na której chciał byś by wisiała praca, a my odeślemy Ci wizualizację obrazu w Twoim wnętrzu. Więcej informacji znajdziesz w zakładce Obrazy na ścianę

 

Kolor

Biele i szarości, Blade odcienie niebieskiego, Ciemny fiolet, Czerwony, Fiolety, Granaty, Różowy, Zielenie, Żółcienie

Wielkość

150 cm na 130 cm

Rama / Frame

Bez ramy / No frame

Styl

Sztuka figuratywna, Sztuka współczesna

Technika

Akryl na papierze / kartonie

Temat

Pejzaż, Portret zwierzęcy

Updating…
  • Brak produktów w koszyku.