Klaudia Choma – Z dalekich stron I

3 000,00 

Artysta: Klaudia Choma, 

Technika: olej na płótnie

Wymiary: 50 cm x 65 cm

Rok: 2023

Galeria Wiele Sztuki, obraz olejny autorstwa Klaudii Choma przedstawiający ibisa czczonego, egzotycznego ptaka z rodziny ibisów.

Galeria Wiele Sztuki, zdjęcie ibisa siwopiórego

Ibis siwopióry to gatunek ibisa o białym upierzeniu poza siwymi piórami na ogonie. Głowa i szyja jest naga i czarna, bardzo podobna do sępa. Dziób czarny, silny, zakrzywiony ku dołowi. Samiec i samica wyglądają podobnie. Zdjęcie: © Petr Šimon – stock.adobe.com

Oryginalne obrazy, rzeźby i rysunki dostępne w ofercie Galerii Wiele Sztuki są pracami wykonanymi przez artystów tylko w jednym egzemplarzu. Do każdego sprzedanego dzieła wystawiamy Certyfikat Autentyczności. Galeria współpracuje z renomowanymi zakładami rzemieślniczymi, świadczącymi usługi profesjonalnego oprawiania obrazów. W sprawie usługi oprawy obrazów, prosimy o kontakt.

Galeria Wiele Sztuki specjalizuje się w wyszukiwaniu i promowaniu najbardziej uzdolnionych młodych artystów, studentów i absolwentów uczelni artystycznych. W Galerii prezentowane są także prace profesorów i wykładowców akademickich oraz innych, uznanych polskich i zagranicznych twórców.

Jeżeli jesteś zainteresowany twórczością tej artystki i szukasz jej innych prac, prosimy skontaktuj się z nami i napisz na adres: sklep@galeriawielesztuki.eu, lub zadzwoń: tel. kom. +48 696 893 611.

1 w magazynie

O obrazie:

Po ostatniej podróży artystki do Egiptu powstała seria obrazów olejnych, zainspirowanych tamtejszą egzotyczną przyrodą i krajobrazami. Z dalekich stron I przedstawia ibisa, ptaka brodzącego spokrewnionego z pelikanami. 

Ciekawostki o temacie obrazu:

W starożytnym Egipcie ibis był ptakiem świętym i czczonym jako atrybut boga Thota, pana księżyca, patrona mądrości oraz opiekuna ludzi nauki i sztuki. Jego pojawienie się wiosną było zwiastunem obfitych plonów. Niestety, kultowa pozycja ibisa okazała się kosztowna: kiedy umierał faraon, poświęcano go w ofierze tysiącami. W zwierzęcych nekropoliach i grobowcach królewskich w Egipcie naliczono do tej pory ponad milion zmumifikowanych ibisów.

O technice: olej na płótnie

Różnego rodzaju farby olejne były wykorzystywane w zastosowaniach artystycznych i użytkowych (np. do malowania, konserwacji i  zdobienia drewnianych elementów budynków, ścian czy łodzi) od tysiącleci. W malarstwie europejskim spopularyzował je w XV wieku niderlandzki malarz Jan van Eyck, który (prawdopodobnie) razem ze swoim bratem Hubertem opracował recepturę farb wytwarzanych z oleju lnianego i pigmentu. Co ciekawe, formuła ta praktycznie bez większych zmian jest wykorzystywana do tej pory.

W świecie zachodniej cywilizacji stosowanie farb olejnych do dzisiaj uważa się za wyraz klasycznej dyscypliny malarskiej na najwyższym poziomie. Z pewnością to podejście jest w dużym stopniu podyktowane specyficznym sentymentem i uznaniem dla wielowiekowej tradycji i wspaniałych dzieł najlepszych malarzy naszego kręgu kulturowego, wykonanych  w tej właśnie technice. Jednak należy pamiętać o tym, że o jakości obrazu stanowią przede wszystkim jego obiektywne wartości artystyczne i talent malarza, a w mniejszym zaś stopniu użyty przez niego materiał.

Farba olejna oferuje niezwykły potencjał różnorodnych środków wyrazu artystycznego: od gęstości i bogactwa koloru, poprzez szeroką rozpiętość uzyskiwanych barw aż po możliwość oddania najdrobniejszych detali i szczegółów kompozycji. Można przy jej pomocy uzyskać głębokie efekty fakturowe (tzw. technika impasto), lub powierzchnie płaskie, wykonane laserunkiem, o gładkości i połysku porcelany. Właściwości farb olejnych umożliwiają precyzyjne komponowanie przejść tonalnych pomiędzy kolorami, a w razie potrzeby można wielokrotnie poprawiać kompozycję przez wytarcie farby i przemalowanie danego fragmentu obrazu.

Obrazy wykonane olejem na płótnie są niezwykle trwałe (pod warunkiem ich  odpowiedniego zabezpieczenia werniksem), oraz wyróżniają się swoimi wartościami  kolorystycznymi, które zachowują przez długie lata. Nasycone świetlistymi barwami, przyciągają uwagę i tworzą niepowtarzalne efekty wizualne.

O artystce:

Klaudia Choma urodziła się w 1988 roku. Studia artystyczne rozpoczęła w 2009 roku w Europejskiej Akademii Sztuk w Warszawie na Wydziale Grafiki w pracowni Profesora Ryszarda Osadczego, które następnie kontynuowała na Wydziale Malarskim warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. W roku 2015 uzyskała tam dyplom magisterski w pracowni prof. Stanisława Baja, zaś aneks do dyplomu przygotowała w Pracowni Struktur Wizualnych Profesora Jacka Dyrzyńskiego. Jej obrazy znajdują się w prywatnych kolekcjach w kraju i za granicą, jak i w galeriach sztuki współczesnej.

W twórczości Klaudii Choma przewijają się trzy główne motywy malarskie: architektura, meble oraz świat przyrody: flora i fauna.

Charakterystyczna technika malarska Klaudii Chomy pozostaje niezmienna niezależnie od przedstawionego motywu: artystka od lat wierna jest farbom olejnym (czasami łączonymi z akrylami), a jej dzieła łączy przygaszona, ziemista lub szara gama kolorystyczna. Drugi plan, opracowany szaro-ziemistymi impastami (grubo nakładanymi warstwami farby) jest wspólnym mianownikiem wszystkich prac warszawskiej malarki, nadając im wyraz odrealnienia i melancholii.

Więcej o malarce przeczytasz tutaj.

Chcesz kupić obraz, ale obawiasz się, że nie będzie pasował do wystroju? Wyślij nam e-mailem zdjęcie swojej ściany, na której chciał byś by wisiała praca, a my odeślemy Ci wizualizację obrazu w Twoim wnętrzu.

Więcej informacji w zakładce Obrazy na ścianę

Kolor

Beże, Biele i szarości, Brązy, Czernie, Ochra, Żółcie

Wielkość

50 cm na 65 cm

Rama / Frame

Bez ramy / No frame

Styl

Sztuka figuratywna, Sztuka współczesna

Technika

Farba olejna na płótnie

Temat

Ibis, Portret zwierzęcy, Przyroda

Updating…
  • Brak produktów w koszyku.