Katarzyna Bąkowska-Roszkowska: Wiara, nadzieja i miłość

2 000,00 

Artysta: Katarzyna Bąkowska – Roszkowska

Technika: akryl  na płótnie

Wymiary: 60 cm na 80 (szer. x wys.) 

Rok: 2024

Galeria Wiele Sztuki specjalizuje się w wyszukiwaniu i promowaniu najbardziej uzdolnionych młodych artystów, studentów i absolwentów uczelni artystycznych. W Galerii prezentowane są także prace profesorów i wykładowców akademickich oraz innych, uznanych polskich i zagranicznych twórców.

Oryginalne rzeźby, obrazy i rysunki dostępne w ofercie Galerii Wiele Sztuki są pracami wykonanymi przez artystów tylko w jednym egzemplarzu. Do każdego sprzedanego dzieła wystawiamy Certyfikat Autentyczności z unikatowym numerem, zawierający reprodukcję dzieła wraz z jego opisem oraz informacje o autorze. Dokument opatrzony pieczęciami Galerii Wiele Sztuki jest podpisany przez właścicielkę galerii. 

Galeria współpracuje z renomowanymi zakładami rzemieślniczymi, świadczącymi usługi profesjonalnego oprawiania obrazów. W sprawie usługi oprawy obrazów, prosimy o kontakt.

Jeżeli jesteś zainteresowany twórczością tej artystki i szukasz jej innych prac, skontaktuj się z nami: sklep@galeriawielesztuki.eu, lub zadzwoń: tel. kom. +48 696 893 611

Nie jesteś pewien czy obraz, który Ci się podoba będzie pasować do Twojego wnętrza? Chciałbyś sprawdzić przed zakupem, jak będzie wyglądał w wybranym przez Ciebie miejscu? Skorzystaj z naszej oferty wizualizacji. Więcej informacji znajdziesz w zakładce Obrazy na ścianę.

 

 

1 w magazynie

O obrazie:

Intymność i transcendencja w mroku. Obraz “Wiara, nadzieja i miłość” Katarzyny Bąkowskiej-Roszkowskiej to dzieło o niezwykłej intensywności, które zaprasza widza do głębokiej refleksji nad fundamentalnymi pytaniami o sens istnienia, religię i naturę człowieka. Artystka, poprzez starannie dobraną symbolikę i mroczną, intrygującą paletę barw, stworzyła dzieło, które wykracza poza ramy tradycyjnej sztuki sakralnej, jednocześnie pozostając z nią w głębokim dialogu.

Surrealistyczna scenografia. Scena rozgrywająca się na poddaszu lub strychu, w miejscu zazwyczaj kojarzonym z zapomnieniem i tajemnicą, nadaje obrazowi charakter intymnego wyznania. Dwa owady, ledwo widoczne w cieniu, prowadzą rozmowę przy butelce. To surrealistyczne przedstawienie codziennych sytuacji, w których głównymi bohaterami są nie ludzie, a owady, prowokuje do głębokiej refleksji nad naturą ludzkiej egzystencji i naszym miejscem w świecie.

Święty obraz jako oś kompozycji. Dominującym elementem kompozycji jest święty obrazek, zawieszony wysoko na ścianie. Ta ikoniczna figura religijna, umieszczona w mrocznym wnętrzu, kontrastuje z codziennością przedstawioną na pierwszym planie. Obraz ten symbolizuje zarówno duchowe aspiracje człowieka, jak i jego pragnienie transcendencji. Jednocześnie, jego obecność w tym specyficznym kontekście poddaje w wątpliwość tradycyjne postrzeganie religijności.

Paleta barw – symbol tajemnicy i głębi. Paleta kolorystyczna obrazu jest niezwykle istotna dla jego interpretacji. Dominujący ciemny błękit ścian tworzy atmosferę tajemnicy i kontemplacji. Ten chłodny kolor kojarzony jest z bezkresem nieba, ale także z melancholią i tęsknotą. Mocne cienie podkreślają intymny charakter sceny i sugerują, że to, co widzimy, jest jedynie wycinkiem większej całości.

Symboliczne znaczenie owadów. Artystka, poprzez przedstawienie owadów jako głównych bohaterów, nawiązuje do szeroko rozpowszechnionego w historii sztuki motywu vanitas. Owady, jako istoty kruche i przemijające, symbolizują ludzką egzystencję, która jest ulotna i pełna niepewności. Jednocześnie, ich obecność w kontekście religijnym sugeruje, że nawet w najbardziej przyziemnych sytuacjach człowiek nie przestaje zadawać sobie pytań o sens życia i swoją duchową kondycję.

O temacie obrazu: scena rodzajowa 

Scena rodzajowa (inaczej malarstwo rodzajowe) to gatunek malarski, który przedstawia codzienne życie ludzi, ich zwyczaje, obrzędy, pracę oraz chwile odpoczynku i zabawy. Artyści tworzący w tym nurcie często przedstawiają anonimowe osoby, uchwycone w trakcie wykonywania zwykłych czynności.

Scena rodzajowa może być zarówno realistyczna, jak i idealizowana, może mieć też charakter surrealistyczny, w zależności od zamierzeń artysty. Tematyka scen rodzajowych jest niezwykle szeroka i obejmuje zarówno sceny z życia wsi, jak i miejskich.

Artyści często sięgają po ten gatunek, aby ukazać piękno i złożoność ludzkiej egzystencji, a także dokumentować zmieniające się obyczaje i warunki życia. Scena rodzajowa ma długą historię i była uprawiana przez wielu znanych malarzy na całym świecie.

O technice: farba akrylowa na płótnie

Farba akrylowa to szybkoschnąca farba wykonana z pigmentu (substancji barwiącej pochodzenia naturalnego lub syntetycznego) zawieszonego w emulsji polimeru akrylowego (tworzywa sztucznego) i różnych dodatków, takich jak np. środki zwiększające elastyczność farby, oleje silikonowe lub stabilizatory. Większość współczesnych farb akrylowych jest produkowana na bazie wody, ale po wyschnięciu stają się one wodoodporne. W zależności od tego, jak bardzo farba zostanie rozcieńczona wodą lub zmodyfikowana dodatkami może mieć różny stopień wykończenia (od połysku do matu), a sam gotowy obraz akrylowy może przypominać akwarelę, gwasz, obraz olejny lub mieć własne, unikalne cechy nieosiągalne innymi materiałami.

Malarze mogą modyfikować wygląd, twardość, elastyczność, teksturę i inne właściwości powierzchni farby akrylowej w większym stopniu, niż w przypadku np. akwarel czy farb olejnych.  Akryle można nakładać cienkimi warstwami aby uzyskać efekty przypominające laserunek, mogą być również używane do budowania grubych warstw farby i tworzenia obrazów z elementami reliefowymi. Farby te  mają też  zdolność do wiązania się z wieloma różnymi powierzchniami; można je stosować nie tylko na tradycyjnym płótnie, ale też na papierze, betonie, plastyku, szkle i wielu innych materiałach. Z tego też powodu są bardzo często stosowane przez artystów działających w domenie street-artu lub posługujących się techniką graffiti. Farby arylowe są również powszechnie stosowane w modelarstwie.

Podobnie jak w przypadku malarstwa olejnego, gotowy obraz akrylowy pokrywa się izolacyjną warstwą usuwalnego werniksu w celu ochrony i zabezpieczenia farby  przed kurzem, promieniowaniem UV czy zarysowaniami.

O artystce:  

Katarzyna Bąkowska-Roszkowska urodziła się 28 lipca 1985 r. w Płocku, tam też obecnie mieszka i pracuje. Jest absolwentką Wydziału Malarstwa na warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Dyplom obroniła w 2010 w Pracowni Malarstwa prof. Wiesława Szamborskiego; aneks do pracy dyplomowej zrealizowała w pracowni wiedzy o działaniach i strukturach wizualnych pod kierunkiem prof. Jacka Dyrzyńskiego. W 2013 rozpoczęła na macierzystej uczelni studia doktoranckie, które ukończyła w 2019 r. uzyskując tytuł doktora sztuki.

Twórczość Katarzyny Bąkowskiej-Roszkowskiej stanowi intrygujące połączenie estetyki i głębokiej refleksji nad naturą ludzkiej egzystencji. Artystka, mistrzyni kontrastu, zaprasza nas w niezwykłą podróż do świata, gdzie granice między tym, co uważamy za piękne i odrażające, zacierają się

W jej obrazach często spotykamy się z wykorzystaniem symboliki zwierzęcej, ukazującej uniwersalne doświadczenia człowieka. Wybór owadów, często wzbudzających niechęć, jest świadomym zabiegiem. Przez pryzmat tych małych stworzeń, artystka ukazuje złożoność ludzkich emocji, relacji oraz dylematów. Więcej o artystce przeczytasz tutaj.

Chcesz kupić obraz, ale obawiasz się, że nie będzie pasował do wystroju? Wyślij nam e-mailem zdjęcie swojej ściany, na której chciał byś by wisiała praca, a my odeślemy Ci wizualizację obrazu w Twoim wnętrzu. Więcej informacji znajdziesz w zakładce Obrazy na ścianę

 

Kolor

Biele i szarości, Brązy, Chłodne fiolety i odcienie niebieskiego, Ciemny fiolet, Jasny żółty, Zielenie

Wielkość

60 cm na 80 cm

Rama / Frame

Bez ramy / No frame

Styl

Sztuka figuratywna, Sztuka współczesna

Technika

Akryl na płótnie

Temat

Scena rodzajowa

Updating…
  • Brak produktów w koszyku.